Autor Wątek: Konserwacja napędu  (Przeczytany 841 razy)

Świstek

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 191
Konserwacja napędu
« dnia: Czerwiec 19, 2015, 09:15 »
moi kochani,jako że sezon pożądnie juz jest zaczęty proponuje przygotować napęd.dlaczego?ano dlatego bo już troche kilometrów jest zrobione i czas troche czasu pośwęcić na wyczyszczenie napędu.przypominam,że jest to bardzo ważna czynność.moja propozycja to butelka 5-cio litrowa po wodzie,litr lub półtora benzyny ekstrakcyjnej i pojemnik(może być połowa butelki również 5-cio litrowej),pędzel lub szczoteczka z dłuzszym włosiem.ważne jest by butelka miała szerszą szyjke.benzyna do butelki,łańcuch do butelki i robimy szejka.wstrząsamy,mieszamy,telepiemy.odkręcamy i wylewamy benzyne do obciętej uprzednio butelki.łańcuch wyciągamy paluszkami lub po przechyleniu sam pokaże nam koniec swój.wycieramy dokładnie i do sucha łańcuch.nastepnie zabieramy się za naoliwienie łańcucha.tutaj pole manewru jest szerokie.rynek oferuje nam bardzo szeroki wachlarz oliwek.na warunki suche,mokre,na śnieg itd.ja polecam produkty FINISH LINE,zresztą stosują je tez mechanicy zawodowi w wyścigach wieloetapowych.oliwimy nie cały łańcuch lecz rolki na nim,bo to one odpowiadają za pracę naszego łańcucha.każda roleczka musi dostać porcję oliwki.ja to robie w sposób jedna duża kropla na rolke.gdy juz zakończymy tę czynność po kilku minutach(oliwka musi spenetrować rolkę) czystą szmatką przecieramy łańcuch.jest on gotowy do założenia.teraz kaseta lub wolnobieg.benzyna,która została zlana jest ciągle do wykorzystania.maczamy pędzel i czyścimy.zostawiamy by wyschła.przy bardzo brudnej kasecie proponowałbym ściągnąć i namoczyć.to samo robimy z zębatkami na korbie.po tych czynnościach nasz napęd jest gotowy do przejechania kolejnych kilometrów.
opisane czynności sa bardzo ważne gdyż napęd jest złożony z części ruchomych więc dostarczenie oliwki jest tu potrzebne.wtedy mniej sie zużywają poszczególne częśći.niejednokrotnie widzę jak cykliści jeżdża i ten napęd piszczy i błaga o oliwke.pamietajmy zatem o w/w czynnościach.sa to najprostrze czynności i zarazem najtańsze.wiem,że są w sprzedaży różnego rodzaju mechanizmy do czyszczenia i według mnie nie zdają egzaminu.najlepsze czyszczenie poprzez szejkowanie.pozdrawiam ;)

Mich@ł

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • We will never forget
Odp: Konserwacja napędu
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2015, 13:26 »
Świstek  ;) a jak mam łańcuch do tej butelki włożyć? Razem z rowerem? Nie mam rozpinanego :P

Świstek

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 191
Odp: Konserwacja napędu
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2015, 15:29 »
otóż mich@łku drogi,trzeba sie zaopatrzyć w imadełko do wyciskania sworzni łańcuchowych.

Mich@ł

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • We will never forget
Odp: Konserwacja napędu
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2016, 06:24 »
No i Świstaczku kochany nie wsadziłem do butelki i cały napęd poszedł do wymiany - jeszcze trzeba by było mnie wymienić  8)